Collega’s en teams bepalen het succes van de organisatie. Een prettig contact met de klant is de sleutel tot tevredenheid. Maar de wereld om ons heen verandert continu en in een flink tempo. We communiceren anders met elkaar. Door nieuwe wetgeving, veranderende procedures, nieuwe technologieën en nieuwe communicatiekanalen. Maar hoe gaan we daarmee om? De ene vindt veranderingen en nieuwe systemen leuk, een ander ziet het belang niet. Sommigen vinden het ook moeilijk of spannend. Ik help met een workshop en training, en coach daarnaast medewerkers tijdens het werk.
Chat, app en social media zijn niet meer weg te denken uit deze tijd. Maar dan zien we enkel nog letters zonder een gezichtsuitdrukking. Dan horen we niet hoe iemand zich voelt en ervaren we geen emotie. Juist dan moeten we extra alert zijn op hoe we reageren naar de klant. En dat moet natuurlijk getraind worden.
En krijgt de organisatie te maken met nieuwe processen of nieuwe software? Dat heeft een medewerker niet altijd direct in de vingers. Ook dat vraagt om uitleg en training.
Medewerkers moeten blijven ontwikkelen en veranderen. Iedereen die werkzaam is in de dienstverlening moet immers meegaan met tijd om het beste te kunnen blijven bieden voor de klant. Dus zorg ervoor dat collega’s goed uitgerust zijn en alles in huis hebben om de klant met een glimlach de deur uit te laten gaan.
Medewerkers maken het verschil en elke collega heeft kwaliteiten. Zorg dat ze het beste uit zichzelf halen. Iedereen wil uiteindelijk een fijne baan, met volle overtuiging werken en vertrouwen krijgen en uitstralen. De onderlinge samenwerking bepaalt vervolgens de kracht van het team. Het team is pas echt sterk als medewerkers met elkaars kwaliteiten om kunnen gaan, elkaar willen helpen en op elkaar vertrouwen. Ik geef daarom inzicht in bepaalde patronen in een team en help deze te doorbreken. Ik verzorg trainingen en coaching voor zowel individuen als teams. Zo werkt het team aan een prettige samenwerking en tegelijk aan de effectiviteit en kwaliteit.
Voor gemeenten en andere dienstverlenende organisaties geef ik workshops en trainingen. Allen in het kader van het verbeteren van de klantbeleving:
De inhoud van een workshop of training is altijd maatwerk. Ervaring leert dat processen en systemen vaak overeenkomen maar als het gaat om mensen is elke situatie anders. De behoeften op het gebied van workshops en trainingen verschillen dan ook vaak. Neem vrijblijvend contact op en aan de hand van de vraag en situatie leg ik graag uit wat de mogelijkheden zijn.